Βιβλιοταξίδια: Το θέατρο των παραμυθιών
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας μέσω Αφήγησης και Δραματοποίησης Παραμυθιών για Παιδιά Νηπιαγωγείου
Σκεπτικό
Η αφήγηση παραμυθιών αποτελεί μια ισχυρή μέθοδο για την καλλιέργεια της αγάπης για το βιβλίο στα παιδιά νηπιαγωγείου. Μέσα από τις ιστορίες, τα παιδιά αναπτύσσουν τη φαντασία τους, εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους, αναγνωρίζουν συναισθήματα και μαθαίνουν σημαντικές αξίες. Η δραματοποίηση των παραμυθιών προσφέρει μια ακόμα πιο ενεργή και διαδραστική εμπειρία, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία της αφήγησης. Μαζί με την οπτικοακουστική υποστήριξη, την εικαστική παρέμβαση και τα παραστασιακά στοιχεία του προγράμματος κάνουν το βιβλίο μια ζωντανή εμπειρία.
Στόχοι του Προγράμματος
- Να καλλιεργηθεί η αγάπη για το βιβλίο και το ζωντανό θέαμα.
- Να αναπτυχθεί η φαντασία και η δημιουργικότητα των παιδιών.
- Να εμπλουτιστεί το λεξιλόγιο των παιδιών.
- Νa αναγνωρίσουν και να εκφράσουν συναισθήματα.
- Να καλλιεργηθούν αξίες όπως η ενσυναίσθηση, η καλοσύνη και η φιλία.
- Να αναπτυχθούν οι κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών μέσα από την ομαδική εργασία.
Παραμύθια του Προγράμματος
- “Ο Ευτυχισμένος Πρίγκιπας” του Όσκαρ Γουάιλντ: Επικεντρώνεται στη γενναιοδωρία και την ανιδιοτελή αγάπη.
- “Ο Εγωιστής Γίγαντας” του Όσκαρ Γουάιλντ: Αναδεικνύει τη σημασία της καλοσύνης και της αλλαγής.
- “Το Δώρο της Παπλωματούς” του Τζεφ Μπριμπώ: Εστιάζει στην αξία της αλληλεγγύης και της γενναιοδωρίας.
- “Το Ασχημόπαπο” του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν: Με κεντρικό θέμα την αποδοχή της διαφορετικότητας.
- Το πρόγραμμα είναι ευέλικτο και μπορεί επίσης να ενσωματώσει παραμύθια που προτείνονται από το σχολείο, ώστε να καλύψει συγκεκριμένες ανάγκες της τάξης ή θεματικές ενότητες που διδάσκονται.
Στοιχεία Αφήγησης και Μεθοδολογία
- Δραματοποίηση: Αξιοποίηση θεατρικών τεχνικών, όπως αλλαγή φωνών για τους χαρακτήρες, χρήση κίνησης και μιμικής.
- Οπτικοακουστικά Εφέ: Χρήση μουσικής, ηχογραφήσεων και φωτισμού για να δημιουργηθεί ατμόσφαιρα.
- Ενδυματολογικά και Σκηνικά Είδη: Απλά κοστούμια, αντικείμενα και υφάσματα που εμπλέκουν τα παιδιά στη σκηνή.
- Διαδραστικότητα: Ανάθεση εύκολων ρόλων και δράσεων κατά τη διάρκεια της αφήγησης, ώστε τα παιδιά να προβληματιστούν και να συμμετάσχουν ενεργά.
- Δημιουργία Τέχνης: Εικαστικές δράσεις μετά την αφήγηση, όπου τα παιδιά ζωγραφίζουν ή κατασκευάζουν εμπνευσμένα από την ιστορία.
Πληροφορίες
- Η δράση μπορεί να προγραμματιστεί για παρουσίαση στο χώρο του σχολείου.
- Τα σχολεία που προγραμματίζουν τη δράση θα λάβουν φάκελο εκπαιδευτικού υλικού με δραστηριότητες προετοιμασίας και αφομοίωσης.
- Ηλικίες: 2,5-8 ετών
- Διάρκεια: 40-50 λεπτά
- Κρατήσεις: 2109025025
Συνεντεύξεις/ άρθρα/ αναφορές στη Θεατρομάθεια
- Συνέντευξη Αλίκη Κατσαβού στο Αθηνόραμα
- Συνέντευξη Αλίκη Κατσαβού στον Β.Παπαβασιλείου: Από το Α στο Ω (Cosmopoliti)
- Κριτική από τη Λουκία Σουγιά: Θέατρο.gr – Είδαμε “του τραγουδιού το παραμύθι”
- Culture Point: Συνέντευξη της Αλίκης Κατσαβού για το έργο της Θεατρομάθειας
- Συνέντευξη Αλίκη Κατσαβού στο Independent.gr για τη Θεατρομάθεια
Κάνουμε το θέατρο που ονειρευόμαστε
και ονειρευόμαστε έναν κόσμο όμορφο
όσο το θέατρο που κάνουμε
Μαθαίνουμε, παίζουμε, δημιουργούμε με τα παραμύθια!
tragoudiou_paramythi Θέατρο για όλους ανακοίνωση αφήγηση για γονείς για εκπαιδευτικούς δραματοποίηση δρώμενα ενημέρωση ευχαριστίες θέατρο θέατρο για παιδιά θέατρο στο νηπιαγωγείο θέατρο στο σχολείο θεατρικό εργαστήρι θεατροπαιδαγωγικά κοινωνική προσφορά μήνυμα οικολογικό δρώμενο παράσταση συμβουλές συμμετοχικό θέατρο χορηγός